تشکیل پرونده تحصیلی

 

تشکیل پرونده دانشجوئی

در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک و به منظور تسریع در روند تایید مدارک تحصیلی دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی خارج ازکشور، مدارک دانشجویان فقط درسامانه میخک و به صورت مجازی تایید گردیده و برچسب صحت صدور بر روی مدرک الصاق نمی گردد.

بدین منظور ضروری است متقاضیان تایید مدرک نسبت به آماده سازی مدارک و انجام امور ذیل اقدام نمایند؛

الف ) آماده سازی مدارک

  مدارک موردنیاز:  متقاضی ابتدا مدارک ذیل را بافرمت های  JPG   و JPEG  و حداکثر حجم 300 کیلوبایت اسکن و برای بارگذاری آماده نماید.

1 عکس پرسنلی  جدید ( تمام رخ، بدون کلاه و عینک و با رعایت شئونات اسلامی)

2 کارت ملی

3 صفحه اول گذرنامه معتبر ایرانی

4 صفحه حاوی مهرآخرین خروج گذرنامه

5- روادید تحصیلی

6- اقامت تحصیلی

7 آخرین مدرک تحصیلی

8 گواهی اشتغال به تحصیل و یا مدرک فارغ التحصیلی فعلی

( دانشجویان، گواهی اشتغال به تحصیل و یا گواهی ثبت نام در دانشگاه متضمن نام دانشگاه، مقطع تحصیلی، تاریخ شروع به تحصیل و رشته تحصیلی را بارگذاری نمایند.)

9 کارت پایان خدمت نظام وظیفه، معافیت دائم، کفالت و یا تحصیلی برای آقایان و یا نامه سازمان نظام وظیفه عمومی مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل دانشجو.

ب) ثبت نام در سامانه میخک به نشانی اینترنتی  https://mikhak.mfa.gov.ir    

توجه :

* برای ورود و ثبت اطلاعات در سامانه میخک فقط از مرورگر  Google Chrome  استفاده نمایید.

* درحفظ و نگهداری رمز عبوری که  هنگام ثبت نام در سامانه انتخاب می نمایید اهتمام جدی داشته باشید.

* درصورت تغییر کشور محل تحصیل و یا هرگونه اشتباه در انتخاب نمایندگی و بارگذاری مدارک فوق الذکر، متقاضیمی باید از طریق ثبت نام مجدد و تشکیل پرونده جدید دانشجوئی اقدام نماید

* در صورتی که متقاضی رمز عبور را فراموش کرده باشد با انتخاب گزینه بازیابی، رمزعبور به نشانی الکترونیکی متقاضی ارسال خواهد شد.

* درصورت عدم دسترسی به پست الکترونیک و یا اشتباه در درج آن دربخش اطلاعات فردی، متقاضی می تواند تصاویر گذرنامه و کارت ملی خودرا اسکن و به نشانی mikhak@webmail.mfa.ir ارسال نماید تا رمز عبور به به پست الکترونیک درخواست کننده ارسال گردد تا امکان ورود به سامانه و ویرایش نشانی پست الکترونیک امکان پذیر گردد.

ج ) تشکیل پرونده تحصیلی   

1- تشکیل پرونده تحصیلی با بارگذاری مدارک مورد نیاز (بند الف) و دریافت کد رهگیری

2- چنانچه متقاضی مدارک لازم برای تشکیل پرونده را بصورت ناقص ویا ناخوانا بارگذاری نموده باشد، می بایست آنها را دوباره بارگذاری نموده و کدرهگیری جدید دریافت نماید.

3- پس از اخذ کد رهگیری برای تایید پرونده تحصیلی ضمن اخذ وقت قبلی به سفارت مراجعه نمایید.