تشکیل پرونده دانشجوئی
در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک و به منظور تسریع در روند تایید مدارک تحصیلی دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی خارج ازکشور، مدارک دانشجویان فقط درسامانه میخک و به صورت مجازی تایید گردیده و برچسب صحت صدور بر روی مدرک الصاق نمی گردد.
بدین منظور ضروری است متقاضیان تایید مدرک نسبت به آماده سازی مدارک و انجام امور ذیل اقدام نمایند؛
الف ) آماده سازی مدارک
مدارک موردنیاز: متقاضی ابتدا مدارک ذیل را بافرمت های JPG و JPEG و حداکثر حجم 300 کیلوبایت اسکن و برای بارگذاری آماده نماید.
1 –عکس پرسنلی جدید ( تمام رخ، بدون کلاه و عینک و با رعایت شئونات اسلامی)
2 –کارت ملی
3 –صفحه اول گذرنامه معتبر ایرانی
4 –صفحه حاوی مهرآخرین خروج گذرنامه
5- روادید تحصیلی
6- اقامت تحصیلی
7 –آخرین مدرک تحصیلی
8 –گواهی اشتغال به تحصیل و یا مدرک فارغ التحصیلی فعلی
( دانشجویان، گواهی اشتغال به تحصیل و یا گواهی ثبت نام در دانشگاه متضمن نام دانشگاه، مقطع تحصیلی، تاریخ شروع به تحصیل و رشته تحصیلی را بارگذاری نمایند.)
9 –کارت پایان خدمت نظام وظیفه، معافیت دائم، کفالت و یا تحصیلی برای آقایان و یا نامه سازمان نظام وظیفه عمومی مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل دانشجو.
ب) ثبت نام در سامانه میخک به نشانی اینترنتی https://mikhak.mfa.gov.ir
توجه :
* برای ورود و ثبت اطلاعات در سامانه میخک فقط از مرورگر Google Chrome استفاده نمایید.
* درحفظ و نگهداری رمز عبوری که هنگام ثبت نام در سامانه انتخاب می نمایید اهتمام جدی داشته باشید.
* درصورت تغییر کشور محل تحصیل و یا هرگونه اشتباه در انتخاب نمایندگی و بارگذاری مدارک فوق الذکر، متقاضیمی باید از طریق ثبت نام مجدد و تشکیل پرونده جدید دانشجوئی اقدام نماید
* در صورتی که متقاضی رمز عبور را فراموش کرده باشد با انتخاب گزینه بازیابی، رمزعبور به نشانی الکترونیکی متقاضی ارسال خواهد شد.
* درصورت عدم دسترسی به پست الکترونیک و یا اشتباه در درج آن دربخش اطلاعات فردی، متقاضی می تواند تصاویر گذرنامه و کارت ملی خودرا اسکن و به نشانی mikhak@webmail.mfa.ir ارسال نماید تا رمز عبور به به پست الکترونیک درخواست کننده ارسال گردد تا امکان ورود به سامانه و ویرایش نشانی پست الکترونیک امکان پذیر گردد.
ج ) تشکیل پرونده تحصیلی
1- تشکیل پرونده تحصیلی با بارگذاری مدارک مورد نیاز (بند الف) و دریافت کد رهگیری
2- چنانچه متقاضی مدارک لازم برای تشکیل پرونده را بصورت ناقص ویا ناخوانا بارگذاری نموده باشد، می بایست آنها را دوباره بارگذاری نموده و کدرهگیری جدید دریافت نماید.
3- پس از اخذ کد رهگیری برای تایید پرونده تحصیلی ضمن اخذ وقت قبلی به سفارت مراجعه نمایید.