کارت ملی هوشمند

کارت هوشمند ملی

با توجه به ضرورت گرفتن اثر انگشت، دریافت این خدمت فقط با مراجعه حضوری و نوبت قبلی میسر می‌باشد. 

با توجه به لزوم گرفتن عکس در محل سفارت با دوربین متصل به سیستم، ضروری است خانم‌های محترم با حجاب کامل و بدون هرگونه آرایش، کاشت مژه مصنوعی و پیرسینگ در ناحیه صورت، مراجعه نمایند.

درخواست کارت هوشمند ملی:

 کلیه هموطنان ارجمند  که به سن 15 سال تمام رسیده و دارای شناسنامه عکس‌دار معتبر جمهوری اسلامی ایران می‌باشند، می‌توانند با تعیین وقت قبلی و به صورت حضوری و همراه داشتن مدارک زیر جهت ارائه درخواست کارت ملی  به این سفارت مراجعه نمایند. 

مدارک مورد نیاز:

1-تکمیل کردن فرم درخواست کارت هوشمند ملی فرم کارت ملی

توجه داشته باشید نوشتن نشانی کامل ایران به همراه کد پستی و شماره موبایل فعال ایران در فرم مذکور الزامی می‌باشد. ضمناً لازم نیست موبایل به نام متقاضی باشد.

2- اصل  شناسنامه عکس‌دار متقاضی. با توجه به ضرورت اسکن اصل شناسنامه در سیستم، امکان قبول تصویر تأیید شده شناسنامه میسر نمی‌باشد.

فقط افراد دارای معلولیت حرکتی، حتماً یک قطعه عکس پرسنلی جدید رنگی با پشت زمینه سفید و بدون عینک، کلاه، شال گردن و کروات به همراه داشته باشند.

3- گذرنامه و کارت اقامت معتبر

4-فیش واریزی 25 یورو به شماره حساب به شرح ذیل بنام سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوداپست

K&H Bank

:Account Number

10409015-00029692-00000006

*صرفا با مراجعه به کلیه شعب دارای صندوق بانک مذکور هزینه مربوط به خدمات کنسولی مورد نظر واریز گردد و از هرگونه انتقال وجه بصورت الکترونیکی و یا حواله بانکی خودداری نمائید.

با توجه به ضرورت گرفتن اثر انگشت، دریافت این خدمت فقط با مراجعه حضوری است. لذا، لازم است از طریق سامانه نوبت دهی، در قسمت خدمات بدون کد رهگیری قسمت کارت ملی اقدام به تعیین وقت نموده و سپس همراه با مدارک لازم به سفارت مراجعه نمایید. توجه داشته باشید سامانه نوبت دهی با سیستم ios سازگار نبوده و صرفاً با سیستم اندروید و ویندوز قابل دسترسی می‌باشد.

بدیهی است با توجه به محدود بودن پذیرش درخواست در هر روز از پذیرش افراد بدون نوبت قبلی معذوریم. ضمناً با مدارک کامل و فرم تکمیل شده به سفارت مراجعه نمایید. چنان‌چه به هر دلیلی نوبت خود را از دست بدهید، لازم است مجدد با دریافت نوبت جدید به سفارت مراجعه کنید. 

پس از صدور کارت، ضروری است افراد برای تحویل گرفتن کارت خود و ثبت آن در سیستم مجدداً به صورت حضوری مراجعه نمایند.

افرادی که قبلاً در داخل کشور درخواست کارت هوشمند ملی داده اند لازم است در زمان سفر به ایران کارت خود را دریافت نمایند و امکان ارایه درخواست مجدد و یا دریافت کارت ملی این افراد از سفارت میسر نمی‌باشد.  

کلیه کارت های هوشمند ملی تا پایان سال 1405 تمدید اعتبار شده است و نیازی به تعویض کارت های هوشمند ملی بخاطر خاتمه اعتبار نیست . 

برای دریافت کارت هوشمند ملی المثنی با مدارک بالا می‌توانید به سقارت مراجعه نمایید. 

-جهت اطلاع از آخرین اخبار و تحولات، قوانین و مقررات کنسولی، می‌توانید کانال تلگرامی سفارت       https://t.me/IranembassyinHungary عضو شوید.